لینک شکسته چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

آیا سایت شما لینک های خراب دارد؟

اگر در افزایش رتبه خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP شانس زیادی ندارید و فکر می کنید همه چیز را امتحان کرده اید. دوباره فکر کن

لینک های شکسته می تواند دلیل رتبه بندی سایت شما در گوگل باشد. اما، لازم نیست نگران باشید، زیرا در این پست انواع مختلف لینک ها، چرا لینک ها برای سئو مهم هستند، لینک های شکسته چیست و چگونه لینک های شکسته را پیدا کرده و تعمیر کنیم، بحث خواهیم کرد.

درخت خانواده پیوند The Link Family Tree
قبل از اینکه بتوانیم درباره لینک های شکسته بحث کنیم، باید خانواده لینک ها را بشناسیم. به طور کلی، همه لینک ها ارزش خود را از یک صفحه وب به صفحه دیگر منتقل می کنند و هنگام ایجاد یک استراتژی ساخت لینک، 5 نوع لینک وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: لینک های داخلی، لینک های خارجی، بک لینک ها، بک لینک های به دست آمده و لینک های طبیعی.

بیایید نگاهی دقیق تر به این انواع مختلف پیوندها بیندازیم.

 

1. لینک های داخلی Internal Links

پیوند داخلی پیوندی است که کاربران را از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت می برد.

اگر در حال نوشتن پستی در مورد اطلاع رسانی وبلاگ نویس هستید و در آن مقاله، پیوندی را به خدمات اطلاع رسانی وبلاگ نویس خود اضافه می کنید، آن پیوند یک پیوند داخلی خواهد بود.

پیوندهای داخلی یک راه عالی برای انتقال ارزش پیوند یا «آب پیوند» هستند. ارزش یک پیوند معیاری است از میزان ترافیکی که در نتیجه پیوند عمدی از صفحه A به صفحه B منتقل می شود. بیایید به نمونه ارتباط با وبلاگ نویسان خود برگردیم.

می‌توانید ارزش پیوند موجود در نمونه پست تبلیغاتی بلاگر را بر اساس میزان ترافیک وارد شده به صفحه خدمات توسعه بلاگر از آن پیوند داخلی اندازه‌گیری کنید.

2. پیوندهای خارجی External Links

ارزش پیوند را می توان در امتداد پیوندهای خارجی نیز ارسال کرد.

پیوند خارجی پیوندی است که بازدیدکنندگان را از یک وب سایت به وب سایت دیگر می برد

. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت یک پست وبلاگ بررسی محصول ایجاد کند و پیوندهایی را به هر محصول در پست اضافه کند، آن پیوندها پیوندهای خارجی هستند.

پیوندهای خارجی نیز اغلب برای ارجاع مطالب منبع یا تبلیغ محتوای حمایت شده استفاده می شوند.

همه پیوندهای خارجی ارزش بالایی ندارند. لینک های خارجی با ارزش به طور کلی بک لینک نامیده می شوند و بخش مهمی از هر استراتژی ایجاد لینک خارجی هستند.

3. بک لینک ها Backlinks

بک لینک ها ترافیک را از یک سایت ناشر به وب سایت شما هدایت می کنند. ثابت شده است که ایجاد بک لینک با سایت های ناشر با کیفیت باعث افزایش اعتبار دامنه می شود که می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج موتور جستجو یا SERP ها بهبود بخشد.

4. بک لینک های به دست آمده Obtained Backlinks

شما می‌توانید با ایجاد ارتباط با وبلاگ‌نویسان و ایجاد روابط با ناشران همسو با برند شما، بک لینک‌ها را دریافت کنید. یک بک لینک به دست آمده می تواند یک پست مهمان، بررسی محصول، یک تصویر یا هر شکل دیگری از پیوند باشد که بازدیدکنندگان را از سایت ناشر به سایت شما می برد.

 

5. پیوندهای طبیعی Natural Links

اما شما همچنین می توانید به طور طبیعی بک لینک دریافت کنید. لینک های طبیعی بک لینک هایی هستند که بدون درخواست مستقیم ایجاد می شوند.

اگر یک وب سایت یک پست وبلاگ بررسی محصول ایجاد کند و هیچ یک از محتواها حمایت مالی یا درخواستی نداشته باشند، پس همه پیوندهای خارجی به سایت های محصول پیوندهای طبیعی هستند. این نوع پیوند، گواه خوبی است که نشان می دهد برند شما ارزشمند است و اعتبار ایجاد می کند.

 

لینک ها می توانند سئوی شما را بهتر یا بدتر کنند

پیوندها می توانند تأثیر مثبت زیادی بر استراتژی سئوی شما داشته باشند و ارزش هر پیوند مهم است. پیوندهای سالم تجربه کاربر را بهبود می بخشد، نرخ پرش شما را کاهش می دهد، رتبه شما را در SERP ها افزایش می دهد و درآمد شما را افزایش می دهد.

وقتی کاربران جدید و فعلی در سایت شما حضور دارند، می خواهند تجربه خوبی داشته باشند و به نوعی ارزش کسب کنند.

اگر آنها تصمیم بگیرند با خواندن یک پست وبلاگ برای مدت طولانی در سایت شما بمانند، این نرخ پرش شما را بهبود می بخشد.

نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگانی را که وارد یک وب سایت می شوند و پس از مدت کوتاهی از آن خارج می شوند را اندازه گیری می کند.

داشتن نرخ پرش بالا به این معنی است که وقتی بازدیدکنندگان در صفحه شما قرار می گیرند، تشویق نمی شوند که در صفحه شما بمانند، که تأثیر منفی بر رتبه بندی SERP شما دارد.

رتبه بندی صفحات وب در SERP ها توسط چندین فاکتور مختلف تعیین می شود و یکی از این عوامل، اعتبار دامنه است. داشتن اقتدار بالا در یک موضوع یا موضوع چیز خوبی است. شما می توانید از طریق پست کردن مداوم در جایگاه خود و از طریق ایجاد بک لینک، اقتدار ایجاد کنید.

پست کردن به طور مداوم به ربات های موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما دارای محتوای ارزشمندی است.

ساخت بک لینک به ربات هایی نشان می دهد که سایت های دیگر فکر می کنند سایت شما ارزشمند است. اما اگر لینک‌های درون محتوای شما خراب شده باشند یا اگر بک لینک‌های شما خراب شده باشند، با مشکلی مواجه خواهید شد که اگر به لینک‌های شکسته رسیدگی نشود، در درازمدت هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

 

بنابراین، لینک شکسته Broken Link چیست؟

لینک شکسته پیوندی است که کاربران را به صفحه ای می برد که خالی یا وجود ندارد. لینک های شکسته تجربه کاربر را کاهش می دهند و باید در اسرع وقت رفع شوند

لینک خراب Broken Link

دلایل مختلفی برای شکستن لینک ها وجود دارد مانند محتوای حذف شده، صفحات جابجا شده، دسترسی غیرمجاز و موارد دیگر. شناسایی علت شکست لینک اولین قدم برای رفع آن است. پیوند شکسته بدون آدرس رها می‌شود روی استفاده تأثیر بگذارد

 

آیا تا به حال در یک صفحه وب بوده اید و می خواهید این کار را انجام دهید:

 

احتمالاً تجربه کاربری ضعیفی داشته اید. تجربه کاربری سفر را برای بازدیدکنندگان وب سایت توصیف می کند و از طریق عوامل مختلفی مانند سهولت استفاده، زمان بارگذاری صفحه و بسیاری موارد دیگر اندازه گیری می شود. یکی از بخش های مهم تجربه کاربر، پیوند دادن است. پیوندها راهی برای کاربران برای کشف مناطق مختلف سایت شما یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص از طریق محتوای ارجاع شده است.

این بدان معناست که وقتی کاربران روی یک لینک کلیک می کنند، انتظاراتی دارند. و هنگامی که یک لینک خراب می شود، جریان جستجوی کاربر مختل می شود زیرا آنها نمی توانند به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. لینک های شکسته می توانند باعث شوند که کاربران وب سایت شما را در جستجوی منبع دیگری ترک کنند.

 

نرخ پرش Bounce Rate

نرخ پرش نشان می دهد که کاربر چه مدت در یک صفحه وب باقی می ماند قبل از اینکه به صفحه دیگری بازگردد. نرخ پرش بالا به این معنی است که تعداد زیادی از افراد وارد صفحه شما می شوند و تقریباً بلافاصله آن را ترک می کنند. نرخ پرش پایین به این معنی است که افراد بیشتری در صفحه شما قرار می گیرند و تمایل دارند که بمانند. شما می توانید نرخ پرش خود را در Google Analytics مشاهده کنید.

 

لینک های شکسته می توانند نرخ پرش را افزایش دهند و بازدیدکنندگان را تشویق کنند که صفحه شما را ترک کنند، که بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی می گذارد. هنگام خزیدن و نمایه سازی اطلاعات، خزنده های وب نرخ پرش را به عنوان سیگنالی برای ارزش محتوای شما برای بازدیدکنندگان صفحه می بینند. اگر نرخ پرش شما بالا باشد، به نظر می رسد محتوای شما دارای ارزش پایینی است که رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کاهش می دهد.

 

لینک های شکسته می توانند به استراتژی لینک سازی شما آسیب بزنند

پیوندهای داخلی یک طرح کلی از سایت شما برای ربات های موتور جستجو ایجاد می کنند و آنها به عنوان وسیله ای برای هدایت کاربران از یک قسمت از سایت شما به قسمت دیگر عمل می کنند. پیوندهای خارجی بازدیدکنندگان صفحه را از صفحه شما خارج می کند. هر دو لینک داخلی و خارجی برای سئو ضروری هستند، بنابراین شما باید یک استراتژی ایجاد لینک داشته باشید.

مهم نیست که استراتژی ایجاد لینک شما چقدر قوی است، یک لینک شکسته می تواند همه آن را از بین ببرد. یک استراتژی ایجاد لینک سالم همیشه در حال تکامل است و به طور یکپارچه همه بخش‌های سایت شما را به هم متصل می‌کند، بنابراین ارزش پیوند یا «آب پیوند» را می‌توان به همراه داشت. پیوندهای شکسته به سلامت استراتژی لینک‌سازی آسیب می‌رسانند، زیرا مانع از جریان یافتن پیوند پیوند می‌شوند.

اجازه دهید بیشتر توضیح دهم. بنابراین، در مدل خوشه ستونی برای ایجاد پیوند، شما یک موضوع ستون دارید که توسط خوشه هایی از موضوعات فرعی که به ستون مربوط می شوند احاطه شده است. بنابراین، اگر موضوع ستون «لینک‌سازی چیست؟» بود، خوشه‌ها ممکن است «پیوند داخلی»، «پیوند خارجی»، «بررسی بلاگر» و «پست مهمان» باشند.

 

 

هنگامی که در هر خوشه محتوا ایجاد می کنید، قدرت خود را در آن موضوع افزایش می دهید. هنگامی که یک صفحه ستونی با پیوندهایی به تمام محتوای خوشه‌بندی شده ایجاد می‌کنید، به ربات‌های موتور جستجو یک طرح کلی از تمام محتوای ارزشمند در سایت شما نشان می‌دهد. با این حال، اگر برخی از لینک ها خراب شوند، تجربه کاربر آسیب می بیند، نرخ پرش بالا می رود و تمام تلاش های شما در سئو به سرعت کاهش می یابد.

همین امر در مورد لینک های خارجی نیز صدق می کند. هنگامی که یک پست مهمان در یک سایت ناشر معتبر ایجاد می کنید، هدف این است که ارزش پیوند را به سایت خود منتقل کنید. اگر پیوند در پست مهمان به دلایلی خراب شود، ارزش پیوند بالقوه کاهش می یابد.

 

کاربرانی که ممکن است با کلیک بر روی پیوند در مورد نام تجاری یا کسب و کار شما کنجکاو شده باشند، اگر به جای اطلاعاتی که به دنبال آن بودند، با خطای 404 مواجه شوند، دلسرد خواهند شد. بازدیدکنندگان وب‌سایت نیز ناامید خواهند شد اگر هدایت شوند تا روی پیوندی کلیک کنند که آنها را به صفحه‌ای که به محتوا مرتبط نیست یا مملو از هرزنامه و تبلیغات است می‌برد.

پیوندهای گمراه کننده اساساً یک پیوند شکسته است

هنگام ایجاد پیوندهای متنی، مطمئن شوید که پرده با پرده ها مطابقت دارد. منظور من این است که مطمئن شوید انکر تکست شما دقیقاً نشان دهنده سایتی است که به آن لینک می دهید. در تصویر زیر می بینید که ما صفحه خدمات پست مهمان خود را در یک پست وبلاگ با استفاده از کلمات “پست مهمان” پیوند می دهیم. این نمونه ای از پیوندی است که گمراه کننده نیست.

 

در اینجا یک مثال دیگر است. اگر جمله شما به این شکل است:

اگر این مراحل ساده را دنبال کنید، پیوند داخلی می تواند آسان باشد.

در این مثال کلمات “این مراحل ساده” به هم مرتبط شده اند. اگر پیوند کاربران را به صفحه‌ای در سایت شما با عنوان «۸ گام ساده برای پیوند داخلی موفق» می‌برد، آن جمله به درستی پیوند داده شده است.

 

اگر این پیوند کاربران را به صفحه ای پر از تبلیغات و هرزنامه می برد که با عنوان «بخندید تا زمانی که فیلم گربه گریه کنید»، این جمله به درستی پیوند داده نشده است. در این مثال، لینک به اندازه یک لینک شکسته آسیب‌رسان است، زیرا متن لنگر گمراه‌کننده است، تجربه کاربر کاهش یافته است و ممکن است با جریمه موتورهای جستجو مواجه شوید.

 

آنها را پیدا کنید و آنها را اصلاح کنید

اولین قدم برای رفع لینک های خراب، پیدا کردن آنهاست. شما نمی توانید پیوند شکسته ای را که از آن اطلاعی ندارید تعمیر کنید. به همین دلیل است که ما یک بررسی کننده لینک شکسته رایگان ایجاد کردیم که همه می توانند از آن استفاده کنند. به سادگی آدرس وب خود را وارد کنید و در عرض چند ثانیه هر خط شکسته را وارد کنید

 

 

هنگامی که پیوندهای شکسته خود را شناسایی کردید، علت را مشخص کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که صفحات وب شما ممکن است خطای لینک شکسته را نمایش دهند:

پیوندهایی به یک صفحه شخص ثالث که تغییر یا حذف شده است.

پیوندهایی به محتوایی مانند فایل‌های PDF، ویدیوها و تصاویری که منتقل یا حذف شده‌اند.
تغییر نام یک صفحه وب بدون به‌روزرسانی پیوندهای موجود.
پس از یافتن علت، زمان آن است که پیوند شکسته را برطرف کنید. بسته به نوع لینک شکسته، ممکن است چندین راه حل وجود داشته باشد، اما در اینجا چند مورد وجود دارد.

پیوندهای شکسته در درخت خانواده پیوند

همه انواع مختلف پیوندها ارزش را به روش های مختلف منتقل می کنند، اما پیوندهای شکسته جریان ارزش را قطع می کنند و تجربه کاربر را کاهش می دهند.

مهم است که به طور منظم وب سایت خود را بررسی کنید تا سلامت لینک های خود را بررسی کنید. هنگامی که نیاز به بازرسی سایت خود دارید، از جستجوگر لینک شکسته رایگان ما استفاده کنید. اگر به پشتیبانی قوی تر SEO نیاز دارید، سئوی برچسب سفید ما را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید