Google MUM: جدیدترین فناوری جستجوی Google

Google MUM: جدیدترین فناوری جستجوی Google

این روزها، درک اینکه موتورهای جستجو مانند گوگل چقدر بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارند دشوار است. سعی کنید به یاد داشته باشید که جستجو برای اطلاعات در زمان های قبل چگونه بود. این یک فرآیند زمان بر و پیچیده بود. چه بخواهید تعداد یک رستوران جدید یا طول یک مایل را دریابید، برای به دست آوردن اطلاعات باید کمی پای خود را انجام دهید.

همانطور که گوگل برای جامعه امروزی ارزشمند است، همچنان محدودیت های خود را دارد. با این حال، همه چیز با آخرین به‌روزرسانی این شرکت، Multitask Unified Model یا MUM تغییر می‌کند. این مقاله نحوه عملکرد MUM و معنی آن برای بازاریابی سئوی شما را توضیح می دهد.

Google MUM چیست؟

به گفته گوگل، کاربران برای یافتن اطلاعات برای کارهای پیچیده باید حدود هشت جستجو انجام دهند.

بنابراین، MUM قرار است پرس و جوهای پیچیده را تجزیه کند و نتایج جامعی را ارائه دهد، درست مانند درخواست از یک شخص. در یک دنیای عالی، گوگل می‌تواند بیشتر برنامه‌ریزی‌ها را برای شما انجام دهد.

MUM چگونه کار می کند؟

همانطور که می توانید تصور کنید، ساخت یک موتور جستجو با این نوع درک از گفتار انسان بسیار پیچیده است. خوشبختانه، با توسعه فناوری هوش مصنوعی، پروژه هایی مانند این دیگر یک رویا نیستند.

MUM با تجزیه و تحلیل و پردازش پرس و جوهای جستجوی پیچیده و اجرای این فرآیندها به طور همزمان کار می کند. این برنامه تاکنون به بیش از 75 زبان آموزش دیده است و می تواند چندین کار را به طور همزمان انجام دهد تا نتایج جستجوی جامع را ارائه دهد. این فناوری شبیه به استاندارد فعلی BERT گوگل است، اما 1000 برابر توانایی بیشتری دارد.

Google MUM در مقابل جستجوهای سنتی

سیستم فعلی گوگل نسخه‌ای در اندازه‌ی بیتی از MUM است. به جای پردازش چندین کلمه کلیدی و عبارات در یک زمان، الگوریتم های گوگل آنهایی را که بیشتر برجسته هستند را انتخاب می کند. می‌توانید با برجسته کردن با ارزش‌ترین کلمه کلیدی به یافتن جستجوهای مرتبط‌تر کمک کنید، اما موتور جستجو نمی‌تواند اطلاعات را برای بیش از یک بار در یک زمان جستجو کند.

با ارزش ترین جنبه نتایج جستجوی گوگل مربوط بودن است. موتور جستجو مقالات، فیلم‌ها و تصاویری را پیدا می‌کند که از کلمه کلیدی به همان شیوه‌ای که منظور شماست استفاده می‌کنند. هدف BERT درک بهتر تفاوت های ظریف زبان است تا گوگل بتواند نتایج مرتبط تری ارائه دهد. به طور کلی، MUM از پایه و اساس BERT استفاده می کند و بر آن استوار می شود تا موتور جستجوی بهتر و بصری تر ایجاد کند.

چگونه کسب و کارها می توانند از MUM استفاده کنند
از آنجایی که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است، تشخیص اینکه پس از راه اندازی به کجا خواهد رفت دشوار است. با این حال، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که فکر می کنیم می توانند با سیستم جدید به خوبی کار کنند:

برچسب گذاری و متن جایگزین مهم تر خواهد شد

از آنجایی که MUM به طور همزمان اطلاعات را از چندین منبع جستجو می کند، باید بررسی کند که همه چیز، از جمله تصاویر و ویدیوها، مرتبط هستند. بنابراین، اگر متن جایگزین را به تصاویر و محتوای ویدیویی خود برچسب گذاری یا اضافه نمی کنید، باید شروع کنید.

شروع به تولید محتوای پیچیده تر کنید

هنگام ایجاد پست‌های وبلاگ جدید و محتوای رسانه‌های اجتماعی، باید خارج از چارچوب فکر کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شما تجهیزات پیاده روی می فروشید. پست های شما باید شامل نحوه عملکرد تجهیزات شما در پیاده روی های مختلف، مانند کوه نوردی در مقابل پیاده روی در مسیر باشد. با ارائه این نوع محتوا، تشخیص ارتباط شما با جستجوهای مرتبط با پیاده روی را برای MUM آسان تر می کنید.

از یک رویکرد چند رسانه ای استفاده کنید

در حالت ایده آل، شما باید از متن، تصاویر و ویدئو برای بازاریابی استفاده کنید. با این حال، هنگامی که MUM به حالت عادی تبدیل شد، می توانید عناصر چند رسانه ای را در همان محتوا ترکیب کنید. یک پست وبلاگ می تواند شامل ویدئوها، صداها و تصاویر ثابت باشد تا با جستجوها مرتبط تر شود.

برای آماده سازی سایت خود برای آینده گوگل به کمک نیاز دارید؟ امروز با وب برتر تماس بگیرید!
همانطور که موتورهای جستجو فناوری جدید را توسعه می دهند، شما باید خود را با هم تطبیق دهید. خوشبختانه، وب برتر می تواند از فرآیندهای پیچیده برای شما مراقبت کند تا بتوانید بر ارائه ارزش بهتر برای مشتریان خود تمرکز کنید.

کارشناسان سئو ما می‌توانند به شما کمک کنند تا از به‌روزرسانی‌های فعلی و آینده Google مانند MUM مطلع باشید و در خط مقدم صنعت خود به صورت آنلاین باشید.

همین امروز با ما تماس بگیرید و نتایجی را که می‌توانیم برای وب‌سایت خود دریافت کنیم، ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید