13 دلیل برای اینکه مردم از وب سایت شما متنفرند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم از وب سایت های برخی شرکت ها بازدید نمی کنند؟ چه آنها محصولات و خدمات عالی داشته باشند، یک وب سایت می تواند بر خود سازمان تأثیر بگذارد.

یک وب سایت می تواند به رشد شرکت شما کمک کند و احتمالاً مشتریان بیشتری را به دست آورد که به محصولات و خدمات شما وفادار می شوند. اما همچنین می تواند بر تجارت تأثیر منفی بگذارد. مواردی مانند سرعت صفحه، پاپ آپ های زیاد یا ناوبری ضعیف، همگی می توانند منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه شوند.

البته، شما می خواهید بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید زیرا می تواند مشتریان بالقوه بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کاربرپسند است و دارای ویژگی هایی نیست که مردم از وب سایت ها متنفر هستند.

چرا داشتن یک وب سایت کاربر پسند مهم است؟

بسته به شرکت، یک وب سایت می تواند عنصر اصلی مدل کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، بهینه سازی وب سایت شما با سایرین متفاوت خواهد بود. اما حتی اگر وب سایت شرکت شما برای تراکنش ها استفاده نمی شود، همچنان می توان از آن برای ایجاد حضور آنلاین استفاده کرد که یکی از اجزای کلیدی ایجاد آگاهی از برند است. علاوه بر شبکه های اجتماعی، وب سایت شما یکی دیگر از راه های عالی برای ساخت برند شماست.

به غیر از ساختن نام تجاری خود، وب سایت شرکت شما همچنین می تواند به شما در انجام ممیزی برند کمک کند، که یکی از منابع اولیه اطلاعات در مورد مشتریان شما است.

بنابراین برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان سایت شما بهترین تجربه کاربری (UX) را دارند، در اینجا 13 موردی که مردم از وب سایت ها متنفرند و نحوه اجتناب از آنها آورده شده است.

1. بارگذاری خیلی طولانی طول می کشد

در دنیای پر سرعت، مردم انتظار کشیدن را دوست ندارند. یک ثانیه می تواند رضایت مشتری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. حتی انتظار می رود که ابزار جستجو در سایت شما تقریباً فوراً نتیجه دهد.

بنابراین ممکن است بخواهید عوامل موثر بر سرعت بارگذاری وب سایت خود را بررسی کنید. رایج‌ترین عواملی که بر زمان بارگذاری صفحه تأثیر می‌گذارند، ویدیوها، تصاویر و کد هستند. سعی کنید همه چیز را بهینه کنید و اندازه تصاویر و ویدیوها را تا حد امکان کاهش دهید، اما نه به حدی که کیفیت را نادیده بگیرید.

 

2. تعداد زیادی پاپ آپ

پاپ آپ ها به کاربر هشدار می دهند که چه اقداماتی باید انجام دهند، اما می توانند برای تبلیغات یا تبلیغات نیز استفاده شوند. با این حال، می تواند تحریک کننده باشد، به خصوص اگر تعداد آنها بیش از حد باشد.

اگر مشتری فقط می‌خواهد یک مورد را در وب‌سایت شما بررسی کند، نباید تعداد زیادی پنجره بازشو قبل از دسترسی به آن مورد وجود داشته باشد.

پنجره های بازشو بیش از حد می تواند بر رضایت مشتری شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین بهتر است هنگام استفاده از آنها انتخابی باشید.

3. برای موبایل بهینه نشده است

کاربران دیگر فقط از رایانه برای دسترسی به وب استفاده نمی کنند. از زمان تولد تلفن های هوشمند، اینترنت در دسترس تر شده است. این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که سایت شما برای مرورگرهای تلفن همراه بهینه شده است، به خصوص اگر یک برنامه دارید.

نسبت ابعاد گوشی، تبلت و رایانه شما متفاوت است، به این معنی که رابط کاربری نیز باید بسته به اندازه صفحه نمایش و عملکرد سایت شما تنظیم شود تا از تجربه کاربری یکپارچه اطمینان حاصل شود.

4. ناوبری ضعیف

بازدید از یک وب سایت برای اولین بار باید تا حد امکان برای کاربر آسان باشد. با این حال، ناوبری ضعیف می تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر زمان زیادی طول بکشد تا به صفحه یا بخش مناسب برسید. این می تواند منجر به نرخ پرش بالا یا بدتر از آن، از دست دادن یک مشتری بالقوه برای همیشه شود.

بنابراین اطمینان از آسان بودن استفاده از وب سایت شما ضروری است. امروزه رایج ترین طراحی این است که پیوندهای ناوبری را در هدر قرار دهیم تا کاربر را به صفحه جدیدی هدایت کنیم.

پاورقی باید دارای بخش «تماس با ما» و سایر پیوندهای مرتبط، مانند سؤالات متداول و شرایط و ضوابط باشد.

5. عناوین و عناوین متناقض

آیا تا به حال قربانی کلیک طعمه شده اید؟ شاید به دلیل عنوان، فقط برای خواندن مقاله، روی پیوندی در یک پلت فرم رسانه اجتماعی کلیک کرده باشید، و محتوا به عنوان آن ارتباطی ندارد.

شما می خواهید اعتماد بازدیدکنندگان وب سایت خود را به دست آورید، اما استفاده از کلیک طعمه می تواند اعتبار سایت شما را از بین ببرد. ما می دانیم که جلب توجه مردم از طریق سرفصل ها و عناوین ضروری است، اما در دراز مدت به شما کمکی نمی کند. در عوض، مطمئن شوید که گمراه کننده نیست و محتوا مرتبط است.

 

4. عکاسی عمومی

عکس ها می توانند وب سایت شما را بهتر جلوه دهند، اما به راحتی می توانند بر اعتبار سایت شما تأثیر بگذارند، به خصوص زمانی که از عکس های استوک استفاده می کنید. اگرچه نیت خوب است، اما نتیجه می تواند آسیب زا باشد.

فرض کنید می خواهید افرادی را که از خرید خود راضی هستند به نمایش بگذارید. یکی از راه‌های انجام این کار، راه‌اندازی یک عکس‌برداری و گرفتن تصاویر اصلی متناسب با محصول یا خدمات شما است.

از طرف دیگر، می‌توانید از عکس‌های مشتریان واقعی نیز استفاده کنید، مشروط بر اینکه ابتدا اجازه بگیرید.

5. پیوند داخلی غیر دوستانه

لینک‌های داخلی که کاربران را به صفحه‌ای نادرست یا متفاوت هدایت می‌کنند، بسیار خسته‌کننده هستند و می‌توانند اعتبار سایت شما را کاهش دهند.

پیوند داخلی مناسب ضروری است. بنابراین قبل از انتشار صفحه، اطمینان حاصل کنید که عبارتی که برای پیوند دادن به صفحه دیگری استفاده می شود به طور طبیعی استفاده شده است.

همچنین، مطمئن شوید که لینک صفحه خراب نیست، صحیح و مرتبط است، و نه فقط به خاطر داشتن یک لینک داخلی.

6. انیمیشن های گیج کننده

انیمیشن ها و ویدیوهای پخش خودکار می توانند به جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک کنند. با این حال، آنها همچنین می توانند کاربر را تحریک کنند، به خصوص اگر این کار باعث سردرگمی شود.

بنابراین، توصیه می‌شود که یک تست چشمک زدن انجام دهید، که به سه تا پنج ثانیه زمان نیاز دارد تا کاربر تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در سایت بماند یا آن را ترک کند. اگر در بازه زمانی تست چشمک زدن ناامید شوند، به احتمال زیاد روی دکمه برگشت کلیک می کنند یا صفحه را به طور کامل می بندند.

انیمیشن ها را ساده نگه دارید. مطمئن شوید که آنها حواس خود را پرت نمی کنند، به خصوص هنگام خواندن مطالب.

همچنین ایده خوبی است که وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید. این اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما دارای طراحی کلی مد روز و محتوای به روز است. بنابراین گنجاندن نگهداری سایت در بودجه شما ضروری است.

7. فراخوان نادرست

به عنوان یک قاعده کلی، فراخوان هرگز نباید به کاربر چیزی را وعده دهد که دریافت نکند. همچنین هرگز نباید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این شبیه به طعمه زدن کلیک است.

بهترین رزولوشن این است که در تماس برای اقدام خود خاص باشید تا مشتریان دقیقا بدانند چه چیزی دریافت می کنند.

8. بدون وبلاگ

به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمند با بازدیدکنندگان سایت می تواند به شما کمک کند تا اعتماد آنها را جلب کنید، به خصوص اگر نکات و استراتژی های مفیدی را ارائه دهید. وبلاگ بهترین راه برای انجام این کار است.

داشتن یک وبلاگ به شما این امکان را می دهد که با بسیاری از بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید و اطلاعاتی را برای کمک به تصمیم گیری در سفر خریداران به اشتراک بگذارید. و هنگامی که از طریق وبلاگ خود به آنها کمک می کنید، می توانند شما را شایسته وقت و هزینه خود بدانند.

9. صفحه نامفهوم «درباره ما».

آیا صفحه یا بخش «درباره ما» شما به طور خاص نوع خدمات (مانند بازاریابی محتوا یا SEO) و محصولات (مانند ردیاب ساده زمان) را که ارائه می‌دهید توضیح می‌دهد؟ یا فقط یک توضیح کلی است؟

شما نمی خواهید اطلاعات یکسانی را به طور مکرر از شرکت های مختلف بخوانید. مطمئن شوید که تاریخچه درستی دارید و با مُهرهای زمانی، نقاط عطف و هر گونه جزئیات منحصر به فرد مشخص باشید.

10. حاوی فرم تماس است، اما اطلاعات تماس اضافی ندارد

فرم تماس جایی است که کاربر برای پیوستن به لیست پستی ثبت نام می کند. پس از آن، کاربر تبلیغات، به‌روزرسانی‌ها و سایر ایمیل‌های شرکت را دریافت می‌کند. اما مواقعی وجود دارد که کاربران به‌طور تصادفی به آن ضربه می‌زنند، یا شاید خیلی اوقات به آنها اطلاع داده می‌شود.

افزودن اطلاعات تماس شرکت ضروری است. اینجاست که آنها می توانند درخواست کنند یا شاید در بخش سؤالات متداول سؤالات غیرقابل پاسخی داشته باشند. البته، فقط آدرس ایمیل را به آنها ندهید. اطمینان حاصل کنید که شماره تماسی درج کرده اید که در صورت تمایل به پاسخ فوری، آنها بتوانند با آن تماس بگیرند.

11. بدون دکمه اشتراک گذاری اجتماعی

بازدیدکنندگانی که محتوایی را که اخیراً ارسال کرده اید دوست دارند، به احتمال زیاد آن را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت. اما کپی کردن URL و چسباندن آن در چندین حساب کاربری برای آنها مشکل ساز خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر دکمه اشتراک گذاری در وب سایت خود دارید، اشتراک گذاری محتوای خود آسان تر خواهد بود. بنابراین، دسترسی آسان به اشتراک گذاری یک راه عالی برای ایجاد فرصت های بیشتر برای دریافت ترافیک بیشتر است.

12. هیچ توضیح واضحی در مورد آنچه شرکت شما انجام می دهد وجود ندارد

پس از خواندن صفحه یا بخش “درباره ما” یک وب سایت شرکت، ضروری است که بازدیدکنندگان به وضوح آنچه را که ارائه می دهند درک کنند.

اگر بخش «درباره ما» جزئیات خاصی درباره محصولات یا خدمات شما ارائه نمی کند، بهتر است آن را بازنویسی کنید. اما مهمتر از همه، توضیح دهید که چرا شرکت شما وجود دارد و چرا مردم به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند.

13. کپی با کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی برای محتوای شما بسیار مهم است زیرا این امر باعث ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر می شود. اما یک اشتباه اساسی که مردم مرتکب می شوند این است که محتوا را برای رایانه ها تولید می کنند نه برای انسان ها.

پر کردن کپی خود با کلمات کلیدی به سادگی برای رتبه بندی کافی نیست. محتوای شما باید هدف کاربر را برآورده کند. و برای حفظ بازدیدکنندگان در سایت خود، محتوا باید طبیعی به نظر برسد تا رباتیک یا اجباری. به یاد داشته باشید که باید ارزش خواندن داشته باشد.

خلاصه مطالب

وقتی از انجام این اشتباهات در وب سایت خود دست بردارید، احتمال اینکه سایت شما ترافیک بیشتری به دست آورد را افزایش می دهید. نتایج؛ مشتریان بالقوه بیشتر و در نهایت فروش بیشتر و بازگشت سرمایه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید