راهنمای گام به گام برای توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا که تبدیل به آن شود

استراتژی بازاریابی محتوای شما بر نحوه دسترسی شما به مخاطبان تأثیر می گذارد.

اگر استراتژی محتوا ندارید، اکنون زمان ایجاد آن است.

چه محتوایی باید تولید کنید؟
چند وقت؟
و کجا باید آن را پست کنید؟
ما امروز به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که محتوا به عنوان یک آهنربا عمل می کند. این افراد را به سمت کسب و کار شما می کشاند، که به شما این فرصت را می دهد که آنها را تبدیل کنید.

بدون برنامه بازاریابی محتوا، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم به سادگی به وب سایت شما مراجعه کنند.

در این پست، ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه محتوایی ایجاد کنید که تبدیل شود، سپس از دانش جدید خود برای جذب مشتریان احتمالی استفاده کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست و چرا مهم است؟

استراتژی بازاریابی محتوا مجموعه مراحلی است که شما برای تحقیق، ایجاد، انتشار و ترویج اطلاعاتی که برای مخاطبانتان ارزشمند است انجام می دهید. محتوا چیزی نیست جز متن، صدا یا ویدیو که به افراد در حل مشکلات کمک می کند.

عنصر اصلی که هر استراتژی بازاریابی محتوا به آن نیاز دارد کیفیت است. مطالب زیادی در سراسر اینترنت شناور است. برخی از آن ها بی فایده است، اما محتوای عالی زیادی نیز وجود دارد.

شما باید بهتر از رقیب خود کار کنید. در غیر این صورت، محتوای شما در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) قابل مشاهده نخواهد بود.

جولیا مک کوی که برای موسسه بازاریابی محتوا می نویسد، خاطرنشان می کند که یک استراتژی بازاریابی محتوای  می تواند سه برابر بیشتر از تبلیغات پولی سرنخ ایجاد کند.

تولید سرنخ یکی از مهمترین معیارهای سنجش کسب و کار است. هرچه سرنخ های بیشتری وارد کنید، فرصت های بیشتری برای فروش خواهید داشت.

 

چگونه بفهمیم که آیا واقعاً نیاز به توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا دارید؟

تعداد کمی از کسب و کارها از استراتژی بازاریابی محتوا سود نمی برند. از خود بپرسید که آیا مشتریان احتمالی شما با مشکلات یا اهدافی دست و پنجه نرم می کنند. اگر پاسخ «بله» است، به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارید.

بیایید بگوییم که شما یک محصول مصرفی را می فروشید. شما می خواهید افراد بیشتری آن را بخرند.

به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات – یا علاوه بر آن – مقالاتی می نویسید که برای مخاطبان هدف خود جذاب هستند. هدف این است که به طور رایگان به آنها در مشکلات یا اهداف خود کمک کنید.

به دلیل آن مقالات، مشتریان بالقوه وب سایت شما را پیدا می کنند. آنها مطالب شما را می خوانند، به آن احترام می گذارند و به بازگشت ادامه می دهند. زمانی که آنها به محصولی مانند محصول شما نیاز دارند، برند شما در اولویت است.

با این حال، بدون استراتژی بازاریابی محتوا، شما فقط حدس می زنید. یک استراتژی به شما امکان می دهد محتوای مناسب را در زمان مناسب ایجاد کنید.

چرا ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای به دست آوردن تبدیل های بیشتر بسیار مهم است
مصرف کنندگان وقتی آماده هستند تبدیل می کنند. ساده است. اما یک استراتژی بازاریابی محتوا به شما امکان می‌دهد در لحظه‌ای که مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد حضور داشته باشید.

استراتژی اغلب برندگان بازاریابی محتوا را از کسانی که هرگز موفق به دستیابی به مخاطبان خود نمی شوند جدا می کند.

با داشتن یک استراتژی، موارد زیر را می دانید:

  • کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید
  • صدایی که باید در محتوای خود استفاده کنید
  • چه زمانی محصول خود را ذکر کنید
  • چگونه یک کال تو اکشن اسلم دانک ارائه کنیم

شما فقط نمی خواهید مردم مطالب شما را بخوانند. شما می خواهید آنها قدم بعدی را بردارند.

 

برای متقاعد کردن آنها، نشان دهید که در فضای خود یک اقتدار هستید. محتوای سخاوتمندانه تری نسبت به رقبای خود ارائه دهید. و یک استراتژی بازاریابی محتوا طراحی کنید که به شما کمک می کند در زمانی که بیشتر به شما نیاز دارند به افراد دسترسی پیدا کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم که تبدیل شود: راهنمای گام به گام

می دانید که به یک استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارید، اما ممکن است ندانید از کجا شروع کنید.

ما یک راهنمای گام به گام ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید آن را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تا حد امکان به مخاطبان خود دسترسی دارید.

مرحله 1: تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی

 

هنگامی که شخصی یک رشته جستجو را در گوگل تایپ می کند، حتی اگر از آن آگاه نباشد از کلمات کلیدی استفاده می کند. شما باید بفهمید که چه کلمات کلیدی برای جستجوگران جذاب خواهد بود.

بسیاری  از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی نیز وجود دارد.

شما می توانید کلمات کلیدی رقابتی و غیر رقابتی را هدف قرار دهید. روی تغییرات دم بلندتر تمرکز کنید تا ترافیک هدفمند به سایت خود را به دست آورید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی مانند “کفش دویدن” طیف وسیعی از افراد را هدف قرار می دهد. کلمه کلیدی “کفش دویدن برای زانوهای بد” مخاطبان شما را محدود می کند، که در مورد جذب و تبدیل سرنخ های واجد شرایط خوب است.

مرحله 2: کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید

شما نمی خواهید منحصراً به یک کلمه کلیدی تکیه کنید.

Ubersuggest می تواند کمک کند. فقط به تایپ کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود ادامه دهید و کلمات کلیدی مرتبطی را که برای مخاطبان شما منطقی است بنویسید.

Google باید اطلاعات زیادی را تجزیه کند، بنابراین شما می‌خواهید تا آنجا که می‌توانید کمک کنید. به عنوان مثال، بسیاری از کلمات کلیدی دارای معانی دوگانه هستند، بنابراین افزودن کلمات کلیدی مرتبط به گوگل کمک می کند تا بفهمد که چه نوع جستجویی را هدف قرار می دهد.

مرحله 3: برای هر موضوع یک صفحه گسترده طراحی کنید

یک صفحه گسترده اصلی ایجاد کنید که بتوانید از آن به عنوان الگو استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید آن را برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید کپی کنید.

صفحه گسترده باید شامل کلمه کلیدی مورد نظر، کلمات کلیدی مرتبط و هر اطلاعات دیگری باشد که باید قبل از شروع تولید محتوا بدانید.

تا زمانی که یک صفحه گسترده دارید، می‌توانید ایده‌های خود را با سایر افراد تیم خود به اشتراک بگذارید، بازخورد دریافت کنید و محتوایی را منتشر کنید تا متناسب با برنامه شما باشد. اگر می خواهید استراتژی بازاریابی محتوای شما سازماندهی شده باشد، این مرحله را نادیده نگیرید.

مرحله 4: محتوایی را که ایجاد می کنید مشخص کنید

 

طرح کلی به شما کمک می کند ایده های خود را سازماندهی کنید و مقاله خود را ساختار دهید تا حداکثر تأثیر را هم برای سئو و هم برای خوانندگان داشته باشد. همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه موضوعات فرعی را می خواهید پوشش دهید و از فراموش کردن ایده ها قبل از شروع محتوا جلوگیری می کند.

طرح کلی باید در صفحه گسترده شما باشد. در صورت لزوم، هر موضوع فرعی را در طرح کلی با برچسب عنوان مناسب و سایر اطلاعات مفید برچسب بزنید. به عنوان مثال، در زیر هر موضوع فرعی، می‌توانید آماری را که می‌خواهید ذکر کنید یا پیوندهایی که می‌خواهید وارد کنید، درج کنید.

مرحله 5: یک پیش نویس از محتوای خود ایجاد کنید

هر قسمت از محتوا به صورت پیش نویس شروع می شود. می توانید از Microsoft Office، Google Docs یا هر برنامه دیگری که با آن راحت هستید استفاده کنید. متناوبا، پیش نویس های خود را در وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای دلخواه خود بنویسید.

پس از نوشتن پیش‌نویس، اجازه دهید یک یا دو روز بماند و سپس آن را اصلاح و ویرایش کنید. از طرف دیگر، آن را به یک ویرایشگر قابل اعتماد بفرستید که می تواند اشتباهات را تشخیص دهد و به جهش های منطقی و سایر مسائل اشاره کند.

مرحله 6: یک برنامه انتشار و تبلیغات طراحی کنید

شما می توانید تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار می خواهید محتوای خود را منتشر کنید. سازگاری بیش از فرکانس اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اگر هر دوشنبه محتوای جدیدی را منتشر کنید، خوانندگان شما می‌دانند چه زمانی باید دوباره بررسی کنند و آخرین پیشنهاد شما را بخوانند. ممکن است سه بار در هفته، هر روز هفته یا حتی هر روز منتشر کنید.

سعی کنید مطالب را در روزهای ثابت و در زمان های ثابت منتشر کنید. احتمالاً چند ساعت استراحت به شما آسیبی نمی رساند، اما سازمان کلید موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای شما است.

همچنین باید برای ارتقای محتوا برنامه ریزی کنید. پست کردن در مورد محتوای جدید خود در رسانه های اجتماعی و ارسال ایمیل به افرادی که در هر مقاله از آنها نام می برید می تواند تأثیر زیادی بر تعداد افرادی که محتوای شما به آن دسترسی پیدا می کند داشته باشد.

 

مرحله 7: ارتباط اینفلوئنسرها را انجام دهید

وقتی از افراد یا برندهایی در محتوای خود نام می برید، با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. بسیاری از آنها پیگیری نمی کنند، اما این یک بازی اعداد است. هرچه با افراد بیشتری تماس بگیرید، اشتراک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

همچنین می توانید با افرادی که ممکن است محتوای شما را جالب بدانند و دنبال کنندگان آنلاین زیادی دارند در تماس باشید. اینفلوئنسرها می‌توانند محتوای عمومی را ویروسی کنند، بنابراین اگر محتوای خارق‌العاده‌ای دارید، می‌خواهید به آن فرصتی برای دیده شدن توسط افراد مخاطب هدف خود بدهید.

وقتی از یک اینفلوئنسر می‌خواهید کاری برای شما انجام دهد، بپرسید در ازای آن چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به او کمک کنید.

مرحله 8: زمانی را برای پیوند داخلی اختصاص دهید

پیوند داخلی به رتبه بهتر محتوای شما در SERP کمک می کند و افراد را در صفحه نگه می دارد. شما نمی خواهید بازدیدکنندگان وب سایت پس از خواندن مقاله شما کلیک کنند. در عوض، شما می خواهید که آنها عمیق تر در سایت شما فرو بروند.

بدیهی است، اگر از ابتدا یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد می کنید، محتوای موجود ندارید. همانطور که محتوای جدید اضافه می کنید، به مقالات قدیمی برگردید و پیوندهای مرتبط را به قطعات جدیدتر اضافه کنید.

اگر نسخه پریمیوم افزونه Yoast را دارید، پیشنهادات خودکار برای پیوندهای داخلی دریافت خواهید کرد. این می تواند روند را به طور قابل توجهی سرعت بخشد.

با این حال، به یاد داشته باشید که لینک های داخلی با کیفیت بالا مهم هستند. متن لنگر خود (کلماتی که پیوند داده می شوند) را برای مقاله هدف بهینه کنید. به عنوان مثال، از عبارات بی معنی مانند «اینجا کلیک کنید» استفاده نکنید. در عوض، پیوندهای داخلی را به طور طبیعی با استفاده از متن لنگر با کلمات کلیدی مرتبط ترکیب کنید.

توسعه استراتژی بازاریابی محتوا: چک لیست

اکنون که هشت مرحله مورد نیاز برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا را پوشش داده ایم، از کجا شروع می کنید؟ داشتن یک چک لیست مفید می تواند به آسان تر و کارآمدتر شدن این فرآیند کمک کند.

در اینجا یک چک لیست استراتژی بازاریابی محتوا برای شروع شما وجود دارد .

د:

تحقیق در مورد کلمات کلیدی: مطمئن شوید که فهرست گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات، خدمات یا نام تجاری خود دارید. این لیست را دائماً به روز کنید تا ایده های کلیدواژه جدید را در خود گنجانده باشد تا هرگز محتوایتان تمام نشود.
اهداف محتوا: با انتشار محتوا می خواهید به چه چیزی برسید؟ هر قسمت از محتوا می تواند هدف جداگانه ای داشته باشد. به عنوان مثال، یکی ممکن است ایجاد اعتبار موضوع باشد، در حالی که دیگری تبدیل سرنخ ها باشد.
طول محتوا: می‌خواهید مقالات شما چقدر طول بکشد؟ محتوای طولانی اغلب در SERP ها جذابیت بیشتری پیدا می کند زیرا دقیق تر در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر موضوع 5000 کلمه را تضمین نمی کند، محتوا را کوتاه تر نگه دارید.
راهنمای سبک: یک راهنمای سبک ایجاد کنید تا هر قطعه از محتوا دارای صدا، لحن و ظاهر ثابتی باشد. شامل جزئیاتی مانند املا و حروف بزرگ عبارات برند، تعداد تصویری که برای هر مقاله باید استفاده شود و تعداد زیرعنوان استفاده کنید.
صفحات ستونی: ممکن است بخواهید صفحات ستونی ایجاد کنید. اینها محتوای سطح بالایی هستند که بیشترین کلمات کلیدی شما را هدف قرار می دهند. به صفحات ستون خود به طور مداوم در سراسر مقالات خود پیوند دهید.
محتوای غیر متنی: ایجاد ویدیو، اینفوگرافیک و محتوای تعاملی را در نظر بگیرید تا در کنار محتوای متنی خود کار کنید. می توانید این قطعات را در مقالات خود قرار دهید تا جذاب تر شوند.
نوشتن و بازنگری: سیستمی برای ایجاد و تصحیح محتوا ایجاد کنید تا بهترین کار شما را منعکس کند. شما می توانید هر فردی را در تیم خود برای این کارها تعیین کنید یا در صورت لزوم آنها را برون سپاری کنید.
مخاطب هدف: هر محتوایی باید بخش خاصی از بازار هدف شما را هدف قرار دهد.
تبلیغات: نحوه تبلیغ محتوای خود را مشخص کنید. استراتژی بازاریابی محتوای شما برای ارتقاء می تواند شامل بازاریابی ایمیلی، گسترش نفوذ و غیره باشد.
در صورت لزوم می توانید به این چک لیست استراتژی بازاریابی محتوا مراجعه کنید تا در مسیر خود بمانید. شما همچنین می توانید استراتژی خود را برای بازتاب اهداف جدید یا دستیابی به مخاطبان جدید اصلاح کنید.

 

نتیجه
یک استراتژی بازاریابی محتوا فقط به وجود نمی آید. ایجاد آن به زمان و تلاش نیاز دارد.

از راهنمای ما برای توسعه استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید، سپس شروع به آزمایش محتوای خود کنید. Crazy Egg ابزارهای رفتار کاربر را ارائه می دهد که به شما نشان می دهد بازدیدکنندگان چگونه با محتوای شما تعامل دارند تا بتوانید در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید.

هرچه بیشتر در مورد عملکرد محتوای خود بدانید، بهتر می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را کامل کنید. تست های A/B را برای اصلاح صفحات فرود و صفحه اصلی خود یا آزمایش CTA های مختلف در پست های وبلاگ خود اجرا کنید.

همانطور که نام تجاری شما تکامل می یابد، آزمایش های جدیدی را ایجاد کنید. شما می توانید این داده ها را در تصمیمات آینده ایجاد محتوا بگنجانید.

بازاریابی محتوا می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، اما تنها در صورتی که تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و از برندهای دیگر یاد بگیرید. روی بازاریابی محتوای خود تمرکز کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید